fredag 8. januar 2010

Slitt kommode ble forvandlet med maling og tapetrester.






Oppskrapet, slitt og med kjellerduft sto denne kommoden bortgjemt i en krok på loppemarkedet.
Lopperadaren peilet seg inn og redningsaksjonen ble øyeblikkelig satt i gang. Prisen ble slikk og ingenting, men akkurat passe for begge parter.
Vel hjemme trakk jeg ut alle skuffer og gikk etter den i sømmene, den var helt i orden, jippiii!!
Den fikk lufte seg noen dager før jeg fant ut hvordan den skulle forvandles. Vet ikke, men sorte og hvite toner kom rekende av seg selv og sort Bengalakk ble kjøpt inn. Vask og puss først så begynte morroa. Å male er det morsomste jeg vet, forandringen blir så synlig med en gang, brunt og slitt blir blankt og sort, herlig..
Tapetrester etter en tidligere oppussing passet perfekt til kommodens front.
Knottene på skuffene var umulige å skru ut, så litt kreativ bruk av linokniven og tapetbiter ble nødvendig rundt disse. Gult er en av favorittfarvene mine, derfor er både vase, fagerfredløs, drikkeglass og krakk med i dette interiøret.
Elefanten fikk jeg faktisk, loppedamen ville ikke ta betalt fordi den var skadet/limt.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar