torsdag 21. januar 2010

Retrolampe


Dette fine tipset vil jeg dele med flere, på et loppemarked fant jeg sekstitalls retrostoffer, et teakbord og en flott retrolampe med sliten skjerm. For alt dette betalte jeg kr 180,-.
Topplaten på teakbordet ble malt i en herlig gul og blank farve.
Lampeskjermen fikk nytt trekk og til sammen ble dette et frodig innslag i huset til en rimelig penge.
Sånn laget jeg lampeskjermen, klipp opp forskjellige fargerike stoffer i
remser, sy dem sammen til et avlangt stykke. Bruk det gamle lampeskjermtrekket som mal og sy løpegang oppe og nede. Sy fast dekorbåndet for hånd. Tre et bånd gjennom begge
løpegangene. Sy sammen i sidene og tre stoffet over skjermen. Stram båndene og fordel rynkene fint rundt. Knytt fast.


Fargerike retrostoffer og sengesett fra sekstitallet er myke og fine å sy lampeskjerm av.
Morsomme gule pongponger blir fine dekorelementer.


1 kommentar:

  1. Jeg visste det, jeg visste det at jeg ville finne deg et eller annet steds her inne ;)

    Fant adressa di via dagens Adresseavis vet du, har prøvd google deg men ikke funnet deg på egenhånd...

    Håper det er bra med deg, dere.tenker på deg innimellom sjø.

    Klem GundaM

    SvarSlett